Dålig lista


Saker som talar emot mig för tillfället:
- Att min självkänsla verkligen nuddar botten.
- Att jag plötsligt har funnit mig själv barnslig och töntig.
- Att jag nu måste granska varje ord och tanke som strövar genom mitt medvetna.
- Känslan av att mina vänner växer ifrån mig.
- Att däremot ingenting växer på Farmville.
- Mina betyg sjunker.
- Att jag har minst ett långt gräl med båda mina föräldrar varje dag.
- Att allt mina föräldrar tjatar om är skolan och läxor, jag får snart inte någon luft i det här huset.
- Att mina föräldrar tror att de är guds gåva till oss eftersom "de alltid ställer upp för oss" - att kväva mig genom att pressa mig med skolan är inte vad jag kallar för att ställa upp för oss.
- Att denna vecka verkar vara min "bad nail-week" (istället för "bad hair-day", huh, för er sega)
- Att min bok på svenskan suger.
- Att skolan verkligen snurrar i mitt huvud just nu, utan stopp. Panik, panik.
- Att tiden går så fort. Ifarsej skönt med skoldagar som svischar förbi, men ledigheten och helgerna följer dessvärre med.
- Att jag måste gå för många år till i skolan.
- Mina läxor blir aldrig färdiga, antagligen på grund utav att jag sitter här.
- Att vara utanför.
- Är jag den framtida Emil? Någon som lider av Emil-syndromet? Blir det jag?

Saker som talar för mig för tillfället:
- Jag kommer äntligen ut ur det här huset imorgon, men jag tror inte att en stresstur på stan kommer att hjälpa.
- Att jag antagligen kommer att skita i Idol ikväll och istället krypa ned och se på Män som hatar kvinnor på datorn ikväll.
- Jag är i alla fall bra på att spela trummor.
- Jag är fortfarande smart, fast lite korkad.
- Jag fick i alla fall ett VG på min "Plastic Surgery"-grej, och blev nämnd under lektionens gång som exempel - alltid en bra grej.
- Att datorn i alla fall finns för ett sysselsätta en och få en på andra tankar.
- Trots att vännerna växer ifrån mig så är de fortfarande skapligt bra på att få mig på gott humör.
- Jag tror inte att jag får Emil-syndromet, jag överlever.
- Farmville gick bättre! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0