Seeeeg, men till mesta del franska. Ett lååååångt inlägg iaf

Jag är så himla seg. Somnade halv ett igår efter att ha pluggat SO i typ två timmar i streck. Dock kan jag påpeka att det faktiskt lönade sig under provet. Jag är inte nöjd, men jag kan inte sitta och klaga över hur dåligt det gick heller.

Snart ska jag krypa ned och lägga mig, annars somnar jag snart i min datafåtölj. Hmmm ... skumt namn, men det är typ en mix av datorstol och fåtölj - asnajs.

Jag var dessutom så jävla seg på franskan idag. Förutom en massa flum med Märta så hade jag ett samtal med Eva på franska om att jag inte jobbade. Ifarsej var den hon som pratade franska, och vi fick inte så mycket sagt:
Eva: Che chu che pourqui nånting nånting ...
Jag: Ehhhh ... ja?
Eva: Che chu che pourqui nånting nånting ...
Jag: Va? Alltså ... aa?
Eva: Che chu che pourqui nånting nånting ...
Jag: Pssss ... Märta! Vad betyder det?
Märta slår upp i boken.
Märta: Pourqui är varför.
Jag: Ehhhhhh, jaaaaahaaaaaa ... Då så, nae ..
Eva: Alltså, varför jobbar du inte?
Jag: För att jag inte kan?
Eva: Nånting nånting på franska ...
Jag: Va?
Eva: Nånting nånting igen på franska ...
Jag: Va?!
Eva: Suck ... Jag tror visst att du kan.
Jag: Ja sååå.

Jag kände inte att det var någon vidare intressant konversation, men det visar ju verkligen min kompetens inom franska. Dessutom, "Märta, vad betyder det?" ställer jag varje lektion typ sju gånger.

Märta och jag hade kul på franskan i alla fall. Vi gjorde en maktlista med start hos mig tror jag. Min "undersåte" (det fnissade vi också åt ett tag, men jag kom inte på något bättre) var Märta. Övriga listan var allt från Märtas superhjältelönnmördarpenna Calle till typ solen eller Vintergatan.
Och på något håll blev det att Märta vände på lista så att "Solen födde rymdstationen och rymdstationen födde EU och EU födde regeringen osv ..."
Jag: Märta, stop!
Märta: Va?
Jag: Snälla, fortsätt inte läsa. Då leder det till att Mårten (vår rektor) föder Eva och att Eva föder mig och jag föder dig.
Därefter blev det mer fniss. Speciellt när Märta byggde vidare på det hela.
Men, ska inte Mårten ha fler under sig än Eva?

Innan franskan hade vi också kul:
Elsa, tror du att du får MVG i franska om du kör tungbrottning med Eva?
Rättelse: Elsa, tror du att du får MVG i franska om du kör tumbrottning med Eva - och låter henne vinna?
Jag var så uppe i tunggrejen att jag inte hörde den andra delen.

Senare hittade Märta en kul grej i boken.
"Låtsas att du är den nakna mannen i texten. Berätta vad du gjorde i Madame Lapierres hus och vad som hände när hon hittade dig naken." Hahahaha.

Och om ni inte förstår vår urkassa humor så ber jag om ursäkt för detta urkassa inlägg, man måste vara in the moment  - vilket gör det ganska onödigt att jag berättar om det.



Och morgondagen suuuuuuuuuuger

Kommentarer
Postat av: josse

ihihihi, fniss

2009-09-28 @ 21:09:01
URL: http://dreamspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0