Män som hatar kvinnor

Jag gick och lade mig och såg på Män som hatar kvinnor, och jag måste säga att jag är besviken. Jag totaldissar den filmen, tycker att den är jättedålig i jämförelse med boken (som är jättebra).
Allt var komplett ihoptryckt, de hade ändrat på en massa smådetaljer som jag hela tiden hakade mig upp på (- som att Lisbeth Salanders dator går sönder när hon hamnar i fight med ett fyllogäng, hon kör väl över datorn med motorcykeln eller liknande? -) och allting gick jättefort. Jag har alltid full förståelse för hur svårt det måste vara att få ihop en 500-600-sidors bok i en film, men ändå: filmen är 2 timmar och 24 minuter lång, och då förväntar man ju sig knappast att varje scen ska vara som en ihoptryckt smet.
Dessutom var väl inte Harriet Vanger blond som ung? Och gahh ... Jag kan inte göra någonting annat än att störa mig på filmen. >_<
Efter att ha sett en halvtimme av filmen var jag redo att stänga av utav tristess, den andra halvan av filmen sov jag mig igenom.



Och jag tycker inte att Michael Nyqvist passar som Kalle Blomkvist, i alla fall inte om det är meningen att man ska fortsätta se honom som attraktiv - alltså Mikael Blomkvist. Se på Nyqvist, han ser ju ut som en blandning mellan ett gatufyllo och en säck potatis!

Kommentarer
Postat av: josse

jag tycker filmen är bra, inte lika bra som boken, men ändå. jag tycker det är coolt att de fått med hela boken i filmen, men lite stressigt blir det. och han passar inte som blomkvist

2009-09-12 @ 12:02:50
URL: http://dreamspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0