Fjortisdunk i mitt huvud

Ajaj, mitt huvud. Okej, fjortisdunk var lite överdrivet - men ont gör det. Dumma Annette, jag hatar kärringjäveln. Hoppas att hon dör en smärtsam död tillsammans med Lennart, Örjan och resten i vår fina lilla dödsansamling.
Allt hon gör är ju att gnabba på mig, vad jag än gör. Om jag sätter mig ned i en kvarts sekund för att plocka upp ett mönster ur min mapp är hon snabbt som attan där och gapar på mig om att jag bara gör saker (av betydelse) om hon först är där och gnäller på mig. Jag vet inte hur många gånger jag har flyttat runt på min mall på syslöjden idag. Lämnad ifred blir jag aldrig, hon hämnas säkert på grund utav att jag undvek henne genom onödiga promenader i en timme förrförra lektionen. Tvi.
Aldrig blir jag lämnad ifred. Om jag säger någonting så är hon snabbt bakom mig och kommenterar. Som när jag gnällde över att mitt linne aldrig kommer att ha på sig: "Men du är ju inte här för att skapa kläder som du kan ha på dig! Du är här för att lära dig saker!". Visst ... Som att jag skulle välja syslöjd för att lära mig någonting som jag inte har ett minsta intresse för. Och vad spelar det då för roll vilken trådlinje jag väljer, om jag ändå inte ska använda det? För om jag ska använda det, finns det ju inget behov till att ens försöka få på sig linnet - och vad är då grejen med att tyget ska töja sig åt rätt håll, om det inte behöver töjas alls?
Nej, nu ska jag skörda pumpor och kanske spela Ts3. :)

Kommentarer
Postat av: josse

åh, jag är så glad över att jag slipper henne.

2009-09-11 @ 16:49:54
URL: http://dreamspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0