Fästingfarmen

Hej!
Nu känner jag att halva dagen rann iväg framför datorn. ._. Så nu ska jag byta om och sticka ut och jogga. Egentligen skulle jag vilja ha lite miljö-ombyte och cykla iväg till spåret, men då måste jag antingen övertyga morsan att skjutsa dit mig eller så får jag cykla. Och om jag cyklar är jag slut redan när jag kommer fram, och dessutom är cykelturen tillräckligt lång för att vara en dags motionsrunda. Suck, det blir fram och tillbaka vid gamla E4:an igen.

Jag måste ju plugga lite biologi också, annars skäms jag. I alla fall läsa igenom sidorna ett par gånger.
Och jag stör mig som fan på farsans lilla Icy Box som ligger och morrar bredvid mig, håller käften gör den aldrig heller. Och om den ska vara tyst måste man slå den, men den blir bara tyst i två sekunder. Därefter sätter den igång igen.
Och ett USB-minne ska jag rota fram också. :) Ligger säkert ett i min byrålåda, men då måste jag rensa den. Det ligger antagligen någon gammal, ofärdig Word-historia däri. Dessutom måste jag ta reda på hur mycket USB-minnet rymmer, för säkerhets skull.

Tror ni att en fästing överlever i en papperskorg? I alla fall så dumpade jag en utav kattens sällskapare däri och funderar på att ta upp den och spola ned den i toaletten. Å andra sidan så kanske den dör i papperskorgen om jag lämnar kvar den, vilket dock inte är säkert. Jag är heller inte säker på att jag hittar den i papperskorgen, vilket oclså kan bli ett problem.
Annars kanske jag får en fästingfarm i papperskorgen. Låter inte det mysigt? :s Massor utav fästingar som krälar upp över kanterna. Haha, nej. Jag tror att jag överdriver. Nog för att fästingar är bra klättrare, men kan de verkligen klättra på plast?
Nu ska jag leta reda på stackaren och leda denne till en säker död, därefter byta om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0