Ur ingenting får man ut ingenting

Hej!
Morgonen spenderades i aulan i församlingsgården där 5-6 gymnasieskolors representanter har stått och babblat ... Hmm, tanken var väl att det skulle vara upplysande, men det verkade mest vara vår fisk-SYV Britt-Louise (hur jävla festligt är inte namnet? ._.) som satt/stod och log för sig själv. Stolthet lyser igenom.

Det gick mest ut på att eleverna stod där framme och: "Ja, jag valde det här för att andra sa att det var bra och jag håller med." Ehhhh, ja? Det säger ju mig mycket. En bra anledning till att välja deras gymnasie - tumme upp!

Josse räknade dessutom ut att virrig liten nolla överanvände "jätte" hela tiden. Kul, så alltså förstod jag att deras skolas nollning var jääätteskoj. Jaha ...

I alla fall franska med Märta, svårt alltså. Vi + Andreas översatte den återstående meningen utav vårt grupparbete med översättning och därefter satt jag och skrev Märtas egen "Här är ditt liv".

Det bästa utav dagen måste väl ändå vara att Victoria, Märta och jag lurade Koffa till att tro att Vickan är föräldralös - seriöst, han gick på det!
Sedan vidareförde Koffa till Emil på syslöjden - som också gick på det!

Dock så är jag osäker på om de fortfarande tror det eftersom jag höll på att dö av skratt. Så jävla korkade ..
"Åh, va?! Nae ... vad hemskt. Jag som har varit hemma hos henne och allt och .. nae, fy!"
Haha, gosh. Det gick inte att motstå ett urgarv (och från och med ska jag byta ut "as" emot "ur").
Jag försökte med bortförklaringar som "Jag såg ett fett skoj videoklipp i morse" och blev därefter pressad på detaljer om klippet.

Fast ifarsej så kanske jag kan skylla allting på en möjlig tumör som ska sitta och trycka på något logiskt område i hjärnan eftersom jag därefter satt och garvade åt allt möjligt. Jag kom t.ex. på att det var skoj att Koffa fick sprätta upp sin hatt förra året om och om och om igen, lite sent kanske. Fast jag kan nog också skylla det på frustration eftersom det enda jag gjorde var att sprätta på mitt linne idag, så ...

:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0