Fucking nails

Någonstans som jag inte har varit idag är här framför datorn, internet, bloggen.
Istället har jag varit ute och handlat och satt sprätt på typ 1000 spänn tillsammans med morsan i Tranås och Mantorp. Jag vet, världens modecenter, heh ...

Men kul var det och jag kom hem ett par plagg rikare. Både en randig "magtröja", två par jeans (som jag dock måste sy in för att få dem så smala som jag vill - rättelse: mamma får se in, jag är hopplös framför symaskinen, bara i fredags hade jag sönder symaskinens nål på slöjden) och en sandfärgad kofta. Najs.

Och fasen vad dyra koftor och jeans kan vara. Jeansen var av märket Crocker och kostade 600 kr styck, men på i butiken fanns det en deal om att man köpte tre jeans så fick man ett par på köpet. Morsan köpte ett par som kostade 500. 600 + 600 / 3 = 400. Alltså kostade jeansen 400 kr, lika mycket som min kofta. För dyyyyrt.
Om man inte är rik, vilket jag inte är och nu betydligt fattigare.

Jag har blivit klar med matteläxan, men eftersom vi kom hem klockan fem - halv sex har jag inte hunnit med så mycket. Bilden får jag göra i morgon, även min inplanerade fotopromenad, men nu har jag en sådan jävlä träningsvärk att jag går runt som en ihopskrumpen gubbe, haha, min mamma mobbar mig jättemycket för det.

Nu ska vi äta, hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0