Min mamma är nog till och med efter sin tid ...

Jag har börjat smått med min önskelista till födelsedagen och jag kan säga att det går framåt - eller inte? Who knows?

Önskelistan so far ... :
- Scrubs, season 2
- Ben & Jerry's Half baked (I think)
- Moppepengar - som inte är till någon moppe (bra förhandling det där, min kusin tjänade i alla fall massor på det)
- "Röd" i CD-format, med fodral och allt, ni vet? Sådant där lyx. Jag gillar CD-skivor, trots att de kostar skjortan. 

Ben & Jerry's känns ju lite mulligt, men jag älskar ju glass och alla (elvaåringar) brukar ju önska sig godis i födelsedagspresent/julklapp - varför inte glass? 

Och jag och mamma har ju världens mest intelligenta samtal i bilen. 

Jag: Men jag vill mest ha skivan för att det är liksom lite ... prestige, när jag ska se dem och allt. Annars skulle jag ju kunna fixa musiken (med hjälp utav någon).
Mamma: Men det är ju lite bra också, man får ju texten. 
Jag: Texten?
Mamma: Ja, texten. Får man inte ett häfte med texterna? 
Jag: Eh joo ... Men vad ska jag med det till? 
Mamma: Jaoo ... Man hör ju inte alltid vad de säger riktigt och ...
Jag: Men det har man ju internet till. 
Mamma: Nae, men man får ju texten i ett häfte.
Jag: Men varför ska jag kolla i häftet om jag kan kolla på internet? 
Så nu är alltså den enda anledningen till att köpa någons skiva för att få med texten, internet och youtube existerar inte i mammas värld. Vet hon ens vad youtube är?
 


Kommentarer
Postat av: anna

Åh, jag älskar skivor! Jag köper kentskivor så ofta jag kan, fast jag redan har boxen, bara för att det ser så fint ut i bokhyllan. Och massor andra skivor. Bara för att det är så fint.



Men röd släpps ju 6 november. ._.

2009-10-13 @ 08:27:24
URL: http://unlaced.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0