Betyg

Hej och god kväll, typ!
Ganska mycket hände idag faktiskt. Först var det en icke så speciell matte, där jag satt och kliade mig utav nervositet - fråga mig inte varför jag just kliade mig, men jag visste nog inte hur jag skulle få ut min nervositet annars. Vad jag var nervös över? Jo, engelskan så klart.

Så jag satt där vid provet. Hela tiden kollade jag på klockan, rädd för att tiden skulle ta slut innan jag blev klar med provet. Första uppgifterna skulle man svara på lite frågor om en text som man fick läsa, lite jobbigt eftersom jag glömde bort vad "mittemot" heter på engelska. Men annars blev jag faktiskt förvånad över hur lätt provet var. Dock är jag fortfarande nervös över ifall jag misstolkade hela sista sidan/uppgiften och kanske gjorde allt fel bara där. Ugh ...

Sedan var det utvecklingssamtal. Det såg bra ut, jag klagade på Annette och försökte klaga på Lennart - men Fredrik trodde att jag skojade. Det enda som bekymrar mig lite är att jag faktiskt inte har VG i svenska. Helt otroligt, kan inte förstå det. Jag gör bra ifrån mig på uppgifterna, jag är konstant på alerten och räcker upp handen hela tiden. Jag har till och med gått ifrån att vara en sådan som lärarna alltid ger frågan till bara för att jag för en gångs skull räcker upp handen till att bli den som läraren (i svenska/engelska) tar i sista stund om ingen annan räcker upp handen - och fortfarande inget VG?

Kanske blev Åsa lurad utav att hon till förra halvårets utvecklingssamtal skrev att jag bara hade G, men jag fick ju faktiskt VG i slutbetyg. Och jag har inte blivit sämre, eller? :o

Åh, sur. Dessutom blir jag arg när både läraren + min pappa sitter och tjatar om hur mycket bättre jag har kapacitet till att vara, va fasen ... så att ha de betyg jag har nu är som en jävla dans på rosor? Nae, VG i typ 9 ämnen räcker inte, jag måste ha det i minst 5 ämnen till samt 4 jävla feta MVG:n!

A ok. Avreagering, det var ingen som nämnde de där sista betygskraven, men jag har mitt eget sätt att tolka deras språk. Jag blir arg i alla fall. Och långt inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0