A sunday morning

Åh, jag hatar söndagar. Ångest inför en skolvecka och stress. Ganska mycket stress faktiskt. Jag skjuter alltid upp saker, även sådant som anses vara skoj. Så söndagar brukar bli den där dagen när man går runt och bara "Men ska jag inte göra det där nu? Och om jag får tid över så kan jag ju göra det där sedan? Och efter det så kan jag ju sticka ut?" osv.
Grejen är bara att det aldrig blir av. Mestadels drar jag ut på tiden framför datorn och TV:n, skoj eller hur?

Idag skulle jag vilja:
- bli klar med uppgift två - vilket jag inte kommer att bli eftersom jag inte ens har börjat
- nörda Ts3 i någon timme eller så
- måla klart mina naglar (det kommer att hända, men resultatet kanske inte blir bra)
- sticka ut och springa
- se klart s. 1 av How I met your mother
- baka
- läsa liiiite biologi
- skriva på min berättelse
- städa mitt rum
- läsa - men jag har aldrig tålamod till att faktiskt sätta mig i soffan och idiotläsa, the TV takes over.
- slakta min katt och göra köttfärslimpa av honom eftersom han just nu är det mest irriterande filur jag känner. Han sträcker ut sig över mitt skrivbord och trycker sig emot datamusen och raderar och ändrar på en massa. Hmm ... kul? Dessutom vill han verkligen att man ska klappa honom. Men det tänker jag inte göra!
- ha mer tid. Allt det övre tar väl 23 timmar sammanlagt? Har jag 23 timmar - nej!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0