Google translate kan ju sin svenska!

Jag har nu på ett par dryga minuter fiffat ihop en smidig text om min barndom. Jag struntar i att skriva hur jag var, eftersom det alltså skulle innebära att jag blir tvungen att skriva att jag var envis och tjurskallig som fan - vilket skulle verkligen bjuda henne på att skriva att jag fortfarande var så, typ.

Jag orkar verkligen inte skriva om vad jag tyckte om att göra heller, jag måste väl lämna lite åt fantasin?


Grunden:
När jag var liten bodde jag i samma hus ute på landet som jag gör nu. Jag hade samma katt – Gasen – som jag har nu, fast jag hade också en till katt som hette Sickan. Eftersom båda mina föräldrar hade både körkort och bil var det så vi färdades. Under dagarna var jag på dagis, eller från början hos en dagmamma, men sedan gick jag på Vårdsbergs dagis.

Min första kompis från dagiset som jag kommer ihåg hette Johannes och vi brukade hitta på mycket tillsammans. En gång vek vi ihop papper för att gå runt och sälja dem i hans område, ingen köpte dem mer än hans morfar som betalade oss med godis – men det kvittade ju vilken betalning det var, bara vi fick någon.

På franska genom Google:
Quand j'étais petite, je vivais dans la même maison dans le pays comme je le fais maintenant. J'ai eu le même chat - gaz - que j'ai maintenant, mais j'ai également eu un chat appelé Sickan. Depuis mes deux parents étaient tous deux au volant et la voiture était-il si nous étions en voyage. Pendant les jours que j'étais à la maternelle, ou dès le début d'une assistante maternelle, mais ensuite je suis allé sur pépinière Healthcare.

Mon premier ami de la garderie, dont je me souviens s'appelait John et nous nous trouvons à un beaucoup de choses ensemble. Une fois que nous avons tourné le papier pour faire le tour et de les vendre dans sa région, personne ne les achetaient de plus que son grand-père, qui nous a payés avec des bonbons - mais radiés pour le paiement a bien évidemment été, nous avons juste eu un.

Och på svenska genom Google igen (fast översatt från franska):

När jag var liten bodde jag i samma hus i landet som jag gör nu. Jag hade samma katt - gas - jag har nu, men jag hade också en katt som heter Sickan. Eftersom båda mina föräldrar var både körning och bilen var om vi skulle resa. Under de dagar jag var på dagis eller i början av en dagmamma, men sedan jag gick på dagis Healthcare.

Min första vän från dagis, som jag minns hette John och vi är en massa saker tillsammans. När vi vände papper att gå runt och sälja dem i området, ingen köpte dem mer än sin farfar, som har betalat med godis - men kvittade betalning har uppenbarligen varit vi hade bara en.

Kommentarer
Postat av: josse

Under de dagar jag var på dagis eller i början av en dagmamma, men sedan jag gick på dagis Healthcare.



HIHi

2009-11-03 @ 16:17:06
URL: http://dreamspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0