Stress, inte alltid det bästa sättet...

Jag har just lyckats bevisa att man inte alltid hinner göra allt på kortast tid om man stressar.

Jag var jätteseg när jag vaknade, kom därför upp från sängen hel ( kl. 7) och klädde på mig på drygt 10 minuter.
Därefter skulle jag sätta upp håret i en tofs, pang! och morgonen brakade ihop. Mamma och jag bråkade lite.
Jag satte mig för att tjura ihop i tio minuter efter att morsan hade åkt och vid halv 8 kom jag på vad jag skulle göra;
Jag skulle verkligen sega ned med allt som jag gjorde och på det sättet missa bussen för att gå henne på nerverna, för att antingen få ledigt från skolan för en dag eller ta ut min hämnd under tiden som hon skjutsade mig till skolan.
Men en sak gick snett, jag upptäckte att det visst gick fortare att göra sig i ordning prydligt och långsamt än slarvigt och snabbt, attans! Så om jag började halv så var jag klar tio i (8), smaaart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0