"Det är bra med övning"

Hmmm.... Hur börjar jag inlägget? Ja, såhär blev det ju uppenbart nu, men annars. <_<
Okej, jag börjar så här....

Haha, en liten rolig sak bara innan jag avslutar min depression efter praon.
Jag var i en timma hos Ingegerd (Ingergerd ?) igår, och så väntade vi på en etta skulle komma till henne, efter en urgullig thailändsk flicka. Och så stod dörren självklart öppen och ett par tvåor står utanför och tisslar och tasslar.
I min tristess lyssnar jag på dem...
(De säger något som jag inte uppfattar...)
- "Elsa? Ja, alla säger i alla fall att hon heter så." (Och så säger de något mer..)
- "Hon ska börja här."
Haha, jag kunde inte låta bli att le - även om jag helst hade velat skratta. Det kanske är svårt att förstå, eller förstå och förstå men det är svårt att berätta händelser. Men jag hade ingen lust att hitta på lite, det där var ungefär det som jag på rak arm kan skriva att de har sagt. Vad snopna de kommer att bli när de får reda på att jag bara var där under de där två veckorna. XD

Ikväll ska vi till Tilda och Elin, med flera... Mikaela (de är, typ, kusiner) skulle tydligen komma och våldgästa hemma hos dem idag, sade hon, när hon fick reda på att min familj skulle dit. Men hon kommer inte att komma, små barn har stor fantasi.

Och nu kommer jag väl nästan till rubriken. Har stickat massvis när jag har varit hos min mormor. Stickade en skitful grytlapp, som jag sedan virkade en kant runt.
Därefter ville jag göra en halsduk, det gick inte bra. Jag ville vara en jobbig perfektionist och började därför om med halsduken etthundratjugofyra gånger. Igår - jag är så cool så jag håller koll på tiden - klockan två började jag med den som jag nu håller på med. Så sedan - efter klockan två - har jag inte släppt stickningen för en minut, förrän när jag skulle sova. Och sedan när jag vaknade började jag att sticka igen. Nu har jag ungefär haft en paus på en timma, men för övrigt så har den hunnit att bli 67 cm lång, så jag känner mig inte stressad. Den har ett stort antal fel, med småhåll och trådar som sticker ut här och var... men annars är jag nöjd. :D

Kommentarer
Postat av: alicia

sv; menar du chokladen med caraibe på? Nej choklad allihop :)

2009-03-07 @ 13:24:43
URL: http://thenineties.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0