Baka, inte knåda

Heyhey! Jag ska leta upp ett recept på havremuffins på internet, sen ska jag baka, men i alla fall...
Idag fick vi tecken på att Alicia levde, tills den stunden hade vi konstaterat att hon hade dött under några omständigheter som aldrig blev sagda.
Jag har haft utvecklingssamtal, det gick inget vidare. Egentligen: utvecklingsamtal är helt onödiga, om det inte hade varit för att man fick reda på vad man hade i ämnena. Jag menar, allt som jag får höra är: "Du lär dig väldigt lätt" och "Du kan bättre, vi, som lärare, kan se det...", och bjäbb, bjäbb...
Jag ligger i alla fall på gränsen till IG i syslöjd. Oj, undrar varför? *ironi* Och så är det totalt onödigt att man ska sätta upp mål för... ja? Är det ärligt talat någon som sitter och "Jo, jag ska räcka upp handen mer på den här lektionen OCH i biologi ska jag ha MVG, i engelska minst ett VG, a.s.o, a.s.o...", ehhh.. Jag vägrar i alla fall och sitter och stirrar på den fulaste dekorationen (och onödigaste) som finns i skolsköterskan sal.
Man vill ju inte sätta några höga mål som är helt onödiga, de sätter man inombords och hemligt, så ah.
Och så var det ju typ att man skulle lista ut vad man skulle kunna göra bättre för att inte få IG i syslöjd. Mina svar i huvudet (i verkligheten var jag stum): "Bli Annettes knähund.", "Sluta försvara mig när Annette skäller ut mig över någon bagatell.", "Börja skolka." och massor, men självklart sade jag inget. OCH JAG LIGGER BARA PÅ G I KEMI? VA FAN?! HAIHOSAHSA!


Kommentarer
Postat av: josse

UHSGIDHF! Jag ligger med på G i Kemi, och biologi. Vart tog mina VG vägen?!

2009-03-18 @ 19:56:42
URL: http://dreamspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0