Rätten att tiga är vanligtvis omtyckt, men knappast hållbar.

Urk.. Jag är trött. Min dag har varit rätt så händelserik, och jag har faktiskt hunnit med att göra rätt mycket.
Vaknade konstigt nog självmant kvart i 7 ( komiskt nog skulle jag gå upp en halvtimma senare.. ^_^) och beslutade mig för att gå upp. Det slutade med att jag följde efter min mamma som en zombie tills hon åkte till jobbet. Då satt jag och väntade på att mitt ugnsbröd skulle bli klart, åt det och gick sedan och lade mig igen. Jag fann det så att jag aldrig skulle orka göra något av betydelse under dagen om jag inte fick sova lite till. När jag sedan vaknade utav att någon ringde ( jag slapp i alla fall att svara, eftersom min bror var snabbare att komma upp ur sin säng) var klockan halv 11.
Jag glodde lite på tv och sedan åt jag mat. Fast inte så mycket, uppvärmd hasselbackspotatis och lax är inte så gott dagen efter. Så katterna fick laxen ihopmixat med lite vatten så att det inte skulle bli så torrt, jag skrev av och förbättrade det som jag redan hade skrivit på min uppsats om Thomas Edison och började sedan att baka chokladmuffins.
Sedan skrev jag lite till på om uppfinnaren som jag nämnde i tidigare mening, men dock har jag fortfarande inte kommit längre en lite mindre än en tredjedel utav den anledning att hela familjen åkte till Norrköping.
Ironiskt nog skulle jag bara ha ett par jeans, och kom hem med ett linne, en T-tröja, en tunika och i alla fall ett par jeans - och blev den enda som faktiskt handlade något, trots att det var brorsan som var i störst nöd. Men det är det som är så dåligt med att handla kläder till min lillebror, han har så ful stil. Dessutom är han supersjaskig och byter säkert tröja varannan vecka eller något, snusk. Jag får bara hoppas på att han växer upp och lär sig att klä sig snyggt.
Sedan så köpte vi sushi, lite annat tilltugg och jag hittade "Om jag kunde drömma" på pocket, som jag då köpte.
Jag vet att jag till ett faktum faktiskt tjatat ut allting, speciellt deras förhållande och passion i filmen som jag nu kan jämföra med spänningen och riskerna i ett äktenskap mellan två 60-åringar, eller något liknande. Men jag vill veta mer detaljer, och bara för att jag har tjatat ut filmen behöver ju inte boken var dålig. Den flyter faktiskt på väldigt lätt och jag planerar att gå och lägga mig efter att jag har listat ut vart jag ska fortsätta med min skrift.
Hrm.. Vad var det nu? Jag skulle tydligen skriva något som bara försvann ur mitt huvud, om boken trooor jag.. ._.
Jo, en sak var att jag läste bara en snabbis på wiki-piki-pedia om den andra boken/filmen eller vad man nu ska kalla det - bok, låter bra eftersom det inte finns någon komplett film än - och det lät mycket sämre. Typ, man blev irriterad och frustrerad bara man läste lite utav det. Det kändes liksom överdrivet och långsökt allt ihop, och rätt smörigt också. I alla fall det där sista med att Bella var tvungen att resa iväg och hitta honom innan han gjorde något "dumt" - kan vi säga. ;c
Men nåja, hoppas att det blir bra i alla fall, på något sätt. Nu måste jag skriva och sedan ska jag krypa ned och återvända till boken. :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0