I ett försök att fly

Hejhallå. Jag kände inte för att förlänga förra inlägget med att skriva mer, så jag skriver i ett nytt istället.
Ju mer jag tänker på det, desto fler brister hittar jag. Men jag hittar ju såklart saker som jag tycker om också.
Jag tror ju ändå att de flesta som läser förstår vad jag pratar om, men jag säger det ändå - Twilight/ Om jag kunde drömma. Boken, då. Eller filmen kanske också.. Blandat antar jag.
Jag fullkomligt ogillar Edward i boken, han är på något sätt bara jobbig, känns lite påklistrad och inte alls äkta.
I filmen är han ju helt okej, rätt underbar faktisk, men i boken, no no..
Och heter det inte verbet "rysa" i imperfekt "rös"? Och vad heter det i sådana fall i tredje formen?
I boken står det i alla fall oavbrutet "ryste" ( hon ryser jämt och ständigt...!), vilket jag irriterar mig på.. Eller är det så det ska vara? "Jag ryste", liksom..? Det låter knäppt.
Och som Elin och jag pratade om, varför har skolan två "högtider"? Alltså, en skolbal och en fest vid skolavslutningen som påminner starkt om en bal? Jag menar, alla är uppklädda i fina klänningar och killarna har smoking, eller möjligtvis kostym - varför inte bara slå ihop allting? Jag menar, ( logiskt tänkande..) ingen tjej vill ha samma klänning på två olika tillställningar... men ska man då bli tvungen till ( om man nu inte använder den som man hade innan) att köpa en till dyr klänning? Eller alltså, jag fattar inte.
Dessutom är den där sista saken som både Edward och Bella är på ( alltså inte skolbalen, som jag bestämt vet att de missade) i en gymnastiksal, men de kan ju knappast inte vara i en gymnastiksal på tillställningen i filmen? Och det måste ju vara en väldigt exklusiv skola som har råd att hyra ett hus, och dessutom lägga ut alla de där pengarna på ljus, musik och liknande..? Det går verkligen inte ihop.. Och dessutom.. Nej.. jag vet inte riktigt. Det finns verkligen så mycket. >_< Och jag kan verkligen känna på mig att det säkert kommer att komma någon sådan där liten detalj i mina inlägg, men aja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0