Da lajtbolb.

Haha, förlåt på överskriften. Helt meningslöst som de flesta rubrikerna vanligtvis blir.
Idag har jag läst klart "Om jag kunde drömma".. Det gick faktiskt ovanligt fort, även om man läser så snabbt som jag gör. Jag menar, 416 sidor - poff bank så hade jag läst klart den. Men eftersom jag var med Elin igår så blev det ju inte så mycket läsande då. :) Istället låg jag och läste hela kvällen/natten och totalt hela morgonen, i ett fast beslut om att jag var tvungen att bli klar med den idag. Trots är jag inte helt klar, eftersom jag skulle få låna Elins bok och läsa ett avsnitt om deras första möte ifrån Edwards synpunkt som inte finns med i pocket-utgåvan. Vi satt och pratade i säkert någon timma om brister och annat i filmen och boken, alltså jämförde och pratade om de påhittade folkets sätt att reagera och deras bakgrund och liknande.. Sedan spelade vi fotbolls-spel - och MOHA. Jag vann varje gång! :D Sedan tröttnade Elin på att förlora så vi gick upp och kollade på Greveholm.. eller började i alla fall.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om boken, om jag tycker att det är bra eller inte.. Liksom, den var spännande på sitt sätt och flöt fram väldigt lätt, men ändå.. ? Det var något som inte riktigt stämde. Jag gillar ju som sagt Jasper och Alice starkt i både boken och filmen, men jag tycker att det är fel att det saknas så många scener i filmen som finns med i boken. Dessutom nämns det inte någonstans i filmen att resten av deras "familj" har någon minikraft heller, eller i alla fall tycker jag att de kunde haft med Jaspers "kraft" eftersom den var minst lika exklusiv som Alices - och Edwards kraft. Resten av familjen hade lite mer bagateller.. Dessutom ville man ju höra mer i filmen om hur deras familj var uppbyggd - eller i alla fall hur alla hade kommit dit.
Och så var Edward mycket mer lekfull och inte alls lika allvarlig som han var i filmen. Den hotfulla scenen i filmen där han t.ex. gör en redovisning av hur "farlig" han är i skogen, är mycket mer busig i boken.. eller det var i alla fall på det sättet som jag tolkade det. Nej, det finns så många saker som jag skulle kunna påpeka, men jag har inte riktigt tid för det nu - eller ork heller. Men jag har faktiskt lust till det, eftersom man får en kick av att hitta brister och påpeka dem. xD
Men nu ska jag fortsätta med Edison-uppgiften. Tjingelingplingplong! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0