Hear the sound of a heartbeat pounding away...

Sv, Josse och Anna: haha, tack och ja, allting är lite skevt och konstigt. Något som jag dock försöker återgällda utan någon vidare framgång för tillfället. Och ps till Josse; katten tackar för ostbollen som hon tidigare idag hittade under fåtöljen!

Jag har inte haft något emot att heta Elsa tidigare. Eller jo, ett tag, när jag skulle hitta på smeknamn hela tiden. Nu är jag rätt van vid mitt namn och snäpp efter snäpp börjar jag att tycka om det. Dessutom är det rätt så unikt än sålänge, speciellt på skolan och på alla andra platser där jag aldrig har träffat någon som heter Elsa. Nog för att jag redan kan mitt namns ursprung och lite sånt fick jag nyss för mig att gå ut på Svenskanamn.com, bara på skoj. Och blir man inte nedtryckt när man ser att mitt namn kom på en femteplats år 2008?! Åh.. Mitt namn är inte så unikt längre. Nu spelar det ju ingen roll, för tillfället är det bara massor av spädbarn och 2-3-åringar som heter det, men tänk om några år.. närmare bestämt 20-25 år (en bra bit kvar, men man måste ju tänka framåt) när alla 10-15 år yngre kvinnor kommer att drälla runt och heta det. :c Nej, blä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0