25 februari

Hej! Dag 3 under prao-tiden. ^^ Ledsen att jag inte har hunnit skriva tidigare, men igår hade jag världens huvudvärk.
Min höft värker. Barnen tycker att det är jätteroligt att jag är ute och leker med dem, men såklart så ska det vara jaga annars får det vara. Så Josefine och Sofia vägrade, men jag fick med mig Simon och Svante för att leka Under Hökens vingar. De är såklart urkaxiga och tror att jag är en lätt match. För att motverka dem fjolljoggar jag inte efter dem som jag gör vanligtvis för att vara snäll. Nej, då var det språng och finter som gällde.
Och så, tar ett språng, swof! och så ligger Elsa på marken, känner blodsmak i munnen och vill lägga sig ned och jämra över hur ont det gjorde. Undrar om jag inte slog i huvudet också. Men nej, jag hade ingen lust att vara liten och svag som en såkallad förebild för barnen, så det blev att resa sig upp, konstatera att man mådde bra och sedan skratta åt det trots att man ville gå runt med hängläpp.
Tja... De hade ju roligt i alla fall, och gick och skrattade åt det i fem minuter efteråt. Men vad gör man inte för de lilla liven?

Vi fick semlor i lärarrummet igår, gott, gott! ^^ Svante följde med efter skolan och så åt vi semlor, pratade om skolan, målade med akvarellfärger och körde fia-med-knuff. Fast vi hann inte köra så mycket innan Svantes ditskickade kompis/granne Gabriel kom dit, men vi körde alla tre. Det är liksom någon grej med Svante och mig, vi kör alltid Fia med knuff. Och nu har vi börjat måla som trend också, skillnaden är att Svante hinner att måla 3-4 innan jag är klar med min första. Han kom idag efter skolan också, trevlans. Så gjorde vi läxor och körde Fia.

Imorgon ska jag hjälpa till Maria med rättningen, det blir också trevligt. Har skickat efter min svenskabok så att jag kan kolla närmare på prao-frågorna, passa på medan jag är där.


Hehe, orka redigering. Tog denna när det smälte tidigare, innan all ny snö kom. Men nu ska det ju förhoppningsvis smälta igen, så då kanske bilden passar. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0