Världen visar misstycke på ett ytterst ironiskt vis

Hej!
Åh, jag tog en utav mina lediga dagar idag. Så alltså har jag nu sex dagar kvar att vara ledig på under hela läsåret.
Nej, men jag hade mensvärk, världens magont. Och att sova gick det inte heller. Så jag vaknade, fick mamma att sjukanmäla mig och gick sedan och lade mig för att vakna halv elva. Dock så låg jag och latade mig i soffan i flera timmar därefter, mest för att det gjorde för ont för att jag skulle orka hitta på något. Och för att jag inte skulle lyckats hitta på något i vilket fall som helst.
Mitt rike baktalar mig för tillfället. Och med mitt rike menar jag väl ... mitt rike? Jag tror att "mitt rike" i själva verket står för min värld, men ordet "värld" låter så dramatiskt. Den delen utav min månad som jag befinner mig i nu, är inte min favoritdel, men tillsammans med all annan skit blir det ju bara värre. Imorgon är det nämligen ... (dundundunduuuun!) skolfotografering - allas dröm, eller mardröm. Jag brukar tycka att det är ganska kul, men nu när det kom så plötsligt och opassande blir jag bara frustrerad. I samma vända ska vi på Rix FM på kvällen, "direkt efter skolan".
Jag vet inte riktigt vad jag ska ha på mig. Allt som liknar en klänning eller kjol är uteslutet, dessutom får jag alltid sitta ned, så det brukar inte bli så fint. Inte kortbyxor heller, vilket leder mig till mitt fjärde problem. Det ska bli varmt imorgon, alldeles för varmt för att strutta runt i långbyxor, vilket är det enda som jag kan tänka mig att ha på skolkortet.
Så jag får alternativt svettas ihjäl, och svettfläckar stora som musmattor på tröjan/T-tröjan/linnet, eller packa ned ett par långbyxor eller shorts, och bära det som jag inte packade ned - alltså långbyxor eller shorts. Och alltså byta om, innan och efter fotograferingen. Jag får komma på något, helst snart.
Nu ska jag i alla fall hoppa in i duschen - som för tillfället "råkar" vara upptagen - och därefter förbereda ananaspajen till på fredag, det finns ingen senare tid till det.

Och nu bara måste skolkortet bli perfekt! Wannabe-darky-sparky får inte ha svartmålade ögonbryn och fem centimeter brunkräm! Jag får inte så abnormal ut! Jag ska ha snygga kläder på mig, svettfläckar är uteslutna och mitt leende ska inte se falskt ut! Det ska hänga på mitt rum! Så det här skolkortet måste, bara måste bli perfekt!

Kommentarer
Postat av: josse

HAHAHAHAHAHA åh. hjärta <3

2009-08-19 @ 19:53:20
URL: http://dreamspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0