Det var inte jag som dog ...

Hej!
Min rubrik talar sanning, det var inte jag som dog - utan internetuppkopplingen till min dator. Inte så himla roligt.
Min helg har gått ut på nödvändigt plugg utan resultat och öh ... ? Typ TV och Män som hatar kvinnor. Jag tycker liksom inte att den är så intressant. Jag har inga problem med att lägga ifrån mig boken, men jag sitter hellre med den i högsta hugg och läser ett stycke i taget. Äntligen börjar bitarna falla på plats, jag höll på att dö utav tristess när det bara tjatades om Vanger hit och Vanger dit.
Ifarsej är det fortfarande bara Vanger hit och Vanger dit, men äntligen börjar han liksom koppla lite bättre och komma på saker. Och nu förstår också jag hur Lisbeth Salander knyter ihop med Kalle Blomkvist. Om jag stavade fel på "Blomkvist" så skäms jag, stackars Astrid Lindgren. Men jag tror inte att hon var så komplicerad att hon kände för att stava sin namn på "Q" och alla de ovanliga konsonanterna i alfabetet. Nej, enkelt "K".

Jag lyckades faktiskt att sticka ut och jogga igår, tro det eller ej. Jag har nästan lite lust att sticka ut nu också, men det kanske blir imorgon eller på tisdag istället, även om jag är upptagen då.
Istället har jag brakat loss på trumsetet, åh, så kul! När det går bra så känns det bra. Hmm ... Är jag inte intelligent?

Något som inte går lika bra är mina läxor. Afrika, fysik och engelska-uppsats om plastic surgery (ordagrant "plastik-kirurgi" för er som har problem med engelskan). Förra helgen var det det som jag hade grepp om, inte nu.
Jag förstår verkligen inte hur jag ska kunna lära mig SO:n. Det blir ju dessutom mycket svårare när alla andra länderna och huvudstäderna distraherar, och att man dessutom måste lära sig siffrorna eftersom det kanske annars resulterar i katastrof eftersom Lennart (jag vill skriva efternamnet bara för att hänga ut honom, men ni som redan vet vem han är - vilket säkert alla som "råkar" läsa min blogg gör - så vet ni ju vilken j***a lummig mulle han är) är för lat för att göra en korrekt karta med enbart de länder och huvudstäder som vi har test på.

Fysiken känns inte lika stressartat. Inte för att jag förstår någonting, inte ens ett dyft, men Fredriks läxor känns inte lika hotfulla. Anledningen är att han inte verkar vara instuderad i ämnet "läxförhör".

Engelskan går sisådär. Jag satte mig för ett par dagar sedan och började skriva ned ett par idéer. Det här kommer att låta lustigt, men jag har inte tillräckligt med text för att fylla ett A4. Jag - som alltid har en sida för mycket av allting. Jag - som alltid måste lägga till en massa obetydliga detaljer i mina texter.
Kanske är det för att jag inte är tillräckligt påläst inom ämnet, men det bör ju inte spela någon roll.
Mina planer tog helt enkelt slut i huvudet, och om jag skriver ut något som lät bra i huvudet så ser det fel ut på pappret.
Alltså har jag ett antal lösa trådar och saknar förmågan att knuta en knut. Eller knop.

IHBHHPOJO!!! Åh, vad glad jag blev. Mitt i när jag satt och skrev kapitulerade datorn. Fy satan, vad arg jag blev. Jag trodde att allt var borta - men icke! Åh, vad jag älskar blogg.se (på grund utav att allt sparades utan att jag behövde klicka på något)!


Kommentarer
Postat av: josse

jag blir lite trött på det här med engelskan. jag får inte ihop det!

2009-08-30 @ 18:05:59
URL: http://dreamspace.blogg.se/
Postat av: annie

jag har ingen aning om vilka länder det är. jag är körd.

2009-08-30 @ 19:33:37
URL: http://unlaced.blogg.se/
Postat av: Bella

klart inte :D jag tänkte 'hmmm, ska jag sudda det och skriva att man kan ha det? eller kommer folk tycka att jag är knäpp då?!'

2009-08-30 @ 21:37:41
URL: http://dumbfounded.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0