Nutidens mormor-ideal

Hej! Följer er mormor nutidens mormor-ideal? Alltså, en lite mullig mormor som bestämt vill proppa i dig 46 kilo extra mat? Min gör det i alla fall, god mat eller icke. Vi var där på en tripp idag, och låt mig säga att jag är mätt nu.
På bordet i vardagsrummet stod det en ask med choklad och när vi kom hade hon lagat kantarellsoppa.
Den var god så jag åt lite (och jag kan ju inte heller neka att jag norpade ur kartongen också :3). Och när vi satt där, en stund efter att vi hade ätit  ville hon bjuda på ... (trumvirvel) kräftor! Bara sådär. Min mamma satte stopp för hennes planer, och när hon åkte för att köpa ägg med morfar var det jag som fick hålla i tyglarna till mormor. Visst är det lite av ett mormor-ideal? Att de ska trycka i en god mat? Inte för att all min mormors mat är god, men mycket.

Och hur är morfar-idealet? Jag undrar om inte min morfar uppfyller det också. Han är halvt döv och är den personen som står för godiset. Så ... Slutsatsen ... Jag tror att jag skulle vara rund, plufsig och stor om jag flyttade in hos mina morföräldrar.

Kommentarer
Postat av: Bella

nejmen alltså det är inte det.

utan att inget typ 'sparas' när man går in i en annan familj

men det är tydligen så det är. läste det i en annan blogg. :(((

2009-08-01 @ 19:31:25
URL: http://dumbfounded.blogg.se/
Postat av: annie

Det är rätt kul, mitt "mormorsideal" är liksom tvärtom. Mormödrar ska ju vara sådär, mjuka och gosiga och laga alldeles för god och mycket mat, men det är farmor som är så. Likaså ska farmödrar vara kantiga och stela och skrämmande på något sätt, men det är istället mormor. Knepig familj, det här.

2009-08-01 @ 22:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0