Musiken, böckerna, sommaren -09

MGMT - Time to pretend
MGMT - Kids
MGMT - Electric feel
Adiam Dymott - Pizza
Adiam Dymott - Miss you
Teddybears - Get Mama a house
Papa Roach - Last resort
Zemy Zero - Save me
Paramore - Ignorance

Pojken i randig pyjamas
Sjutton
Lola Rose
Blendas Bekännelser
Syster, jag saknar dig
Förföljaren
Exodus
Det hotfulla Hospitalet
Grabben i graven bredvid

Det är en väldigt veklig musiklista, inte alls allt som jag har lyssnat på. Ärligt talat har jag inte lyssnat på det alls, jävla ipred. Och jag skäms lite över min boklista, jävla barnböcker. Inte för att jag tycker att alla ungdomar kan skutta runt och läsa Stieg Larsson (jävligt begåvade ungdomar också, som kan göra två så avancerade saker samtidigt), men jag är alldeles för lat för att traggla mig igenom de där böckerna. Den tunga texten och de besvärliga orden. Orden är ju inte egentligen problemet, bara att jag inte känner för att tänka igenom dem. Och det är inte alls så att jag tycker att ungdomsböckerna är bra, Lola Rose var fasen en utav de sämsta böckerna som jag någonsin läst.
Jag hade kunnat slänga in lite Red Hot Chili Peppers-låtar, (fler) Paramore (från det förgångna) och Linkin Park, eftersom det är vad jag har lyssnat på. Men Red Hot Chili Peppers är för bra för att enbart relatera till enbart den här sommaren, Paramore relaterar jag till vintern -08 och likaså Linkin Park. Så det känns inte rätt. Nu ska jag göra något som jag har glömt bort, sedan sätta på en film eller måla lite.

Kommentarer
Postat av: josse

Stieg Larsson böckerna äger hästsvans.

2009-08-16 @ 21:21:54
URL: http://dreamspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0