Frozen water into cubes

Hej!
Inaktivitet, åh jag vet.
Jag har inte varit med om något seriöst hagelväder sedan jag var liten, 4-5. Det är faktiskt ett kärt barndomsminne när det kom ned stora isbitar som jag sprang ut och fyllde hinkar med ifrån stuprören.
Idag var upplevde jag mitt andra seriösa hagel(o)väder. Vädret hade varit fnasigt ända sedan jag gick upp, eller nej ... lögn. Ända sedan 11-12-tiden, kanske.
Samtidigt som det fanns glimtar utav blått var himlen täckt utav gråa, hotfulla moln. Men det var inte förrän vid ett-två, som helvetet brakade loss. Jag satt vid datorn, ett vitt sken och brak! Direkt efter följde en ljudlig knall, hmm ... åska och regn, jag var inte direkt förvånad. Först slog mitt hjärta fort, det hade ju varit precis intill. Snabbt försökte jag att stänga av datorn.
Men spelet var segt, så det dröjde lång tid. När jag till slut kunde blotta vår blå, oerhört tråkiga bakgrund så hade ovädret redan dragit förbi. Jaha, tänkte jag och började zippa på internet.
Snart drog det ihop igen, regnet föll och blixtarna slog. Smack, smack, smack, smack ... Plötsligt föll även hagel, stora som tumnaglar. Inte så mysigt. så jag stängde av och gick ned.
Det dröjde ett tiotal minuter innan det slutade hagla, och då var vår garageuppfart vit.
Nu har det mesta smält undan, vi har hål i vårt altantak efter haglet och himlen ser fortfarande hotfull ut. Ändå känner jag mig ganska säker, denna gång kommer det inte tillbaka.
Så ... undrar när jag får upptäcka nästa oväder?

Kommentarer
Postat av: josse

HÅL?! ah maj gash

2009-08-13 @ 16:30:12
URL: http://dreamspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0