When something's calling for you

Hey-ho! Förlåt för att jag inte har skrivit något.. * kollar skamset ned i golvet* .. men har haft "fullt" upp. I lördags hade jag min faster, hennes sambo och min låtsasfarfar här och det var väl mysigt. Vi kollade igenom min farfars gamla saker, och min gammelfarfars och massa gamla fotografier, och man fick en svag känsla av panik när man tänkte på att det var jag och min bror som ska bli tvungna till att ta de sakerna sedan när morsan och farsan dör.
Anders stämde min hi-hat - något som jag har tjatat på min pappa om i evigeheter - och jag är jätteglad. Har dock inte hunnit att provspela än, men jag längtar efter att få göra det.
I söndags blev vi bortbjudna till våra grannar, som vi blir varje år för att käka köttfärs- och grönsakspaj. Typ någon tradition, fast för några år sedan åt vi gröt istället. Deras barn och barnbarn var också där, och jag fick reda på att det bor lite huggorm och sådant längre upp i byn, och jag totalflippade. Dessutom så tillade farsan att vi skulle hålla koll på baksidan där vi har lagt stenhögar, buhuhu..
Igår hade vi min mormor och morfar här på lunch, och vid fyra-tiden kom David eftersom han och brorsan skulle se på bio och tanken var att mamma och pappa skulle se "Vi hade i alla fall tur med vädret igen." och jag skulle se "Twilight", möjligtvis med Vicky. Såklart förstod ju jag att biljetterna inte skulle räcka om man inte reserverade innan, men så tänkte ju inte mina föräldrar och så fick jag ju inte heller tag på Vicky så det blev så att farsan följde med småpojkarna och mamma och jag ska se på Twilight idag. Jag är trött på att jaga på kompisar, de får se den själv eller skylla sig själva, så går jag med mamma. Dessutom ska vi åka dit några timmar innan och gå runt i affärerna, och dessutom gå på restaurang innan, så det blir mys. :)
Nu har jag suttit och lekt med provexemplar av lösnaglar, så jag har två superlånga på vardera pekfinger och ringfinger, vilket inte ser riktigt klokt ut. Och jag har också upptäckt att lösnaglar fastnar i tangentbord till bärbara datorer..
Min farsa har tydligen bestämt sig för att riva ut mina fönster utan att fråga, men, men..
Puss och kram, er Nea. ♥





Jag vet inte om jag har lagt upp bilden förut.. gör det nu i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0