När det bara är du

Hej hopp.. Mitt rum ekar, något som det aldrig har gjort förut och min stol är puts väck, så denna gång får mina knän ta stöten. Det känns som att jag redan ska flytta ut, när vi bara ska byta fönster. Oförberett var det också, eftersom ingen mer än farsan planerat att vi skulle börja idag, när han tog stegen och började dra ut skruvar med skruvmejseln utanför mitt största fönster. Och så blev allt plötsligt väldigt akut. Vi ska redan börja bestämma prick vad vi ska ha, vilken färg mina väggar ska ha och vad jag ska ha för fondtapet.
Jag vill inte heller ha något element i rummet längre, när jag fick se hur mysigt och öppet det blev när det bara var fönstret. Mitt rum har dessutom blivit mycket grönare, med alla de öppnade ytorna.

Jag har sminkat om mig hur många gånger som helst idag, den där bagatellen med att gå på sta'n har plötsligt förvandlats i storleken till examen. Hur vet jag inte, men att se bra ut blev plötsligt väldigt viktigt. Så mitt hår pryds av mitt svarta hårband som jag fick i julklapp, mina ögon är skuggade med svart och vitt och för att jämna ut det har jag mitt enkla svarta linne på mig. Dessutom är jag orolig för att morsan och jag ska börja bråka innan vi ens har hunnit att äta innan bion.

Jag är också frustrerad över att jag inte kan hitta del 1 utav  säsong 2 till Grey's Anatomy någonstans, det är den enda delen av Grey's Anatomy som jag inte har sett, i alla fall utav de tidigare säsongerna. Den liksom saknas överallt. Och dessutom så kan jag verkligen inte se vidare utan den delen, nu när jag har tankat hem hela säsong 3, sett klart 1:an och har den andra halvan utav säsong 2 väntandes på mig på hårddisken.

Puss och kram, er Nea. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0