My way, back in time.

Hej hå! Jag har kollat på Twilight tre gånger nu. x) Laddade ned och såg den två gånger hemma, och innan på bio då, och jag älskar den vackra och underbara filmen fortfarande. Varje gång jag ser den får jag en ny favoritscen, vilket är helt underbart. Det är något som jag ska skriva om filmen, men alltid glömmer bort, vilket är hemskt irriterande. Dessutom har jag kommit fram till att Jackson Rathbone är så mycket snyggare, och att kvinnan som spelar Victoria är väldigt vacker med sitt röda hår, de hallonfärgade läpparna och fräknarna. Och så stör jag mig på att jag sitter och läser andras bloggar samtidigt, och därför glömmer bort allting som jag hade tänkt att skriva. :c Inget smart om man får säga så.
Jo, just det. Jag har hittat massa fel i översättningen på nedladdningen som jag stör mig på. De största ( enligt mig) ska jag faktiskt påpeka, eftersom jag irriterar mig så mycket på det.
1.) I en scen frågar "Bella" "Edward" om hans ögon, och då säger han att han har en ögonsjukdom - vilket är fel, eftersom han säger att det berodde på ljusrören i klassrummet.
2.) "Bella" är vegetarian, eller något liknande, och det hennes pappa säger klart och tydligt ( tydligare än vad "Edward" säger ljusrör) att han beställde en spenatsallad till sin dotter, men i texten står det frustrerande nog "skinksallad"!

Idag så blir det ett ståhej. Tidigare under dagen har jag bara kollat på Twilight ( vill se den igen, men hinner inte. ._.) och duschat och så, men sedan bär det av till min moster och hennes familj. Det blir bara killar, men jag överlever nog. I alla fall om Mika och Hjalle kommer över att jag är "emo", vilket jag egentligen inte är. Men annorlunda än resten av skolans fjortisar är jag, vilket antagligen sätter en gräns. Med Isac och Olle är det ju lugnt, och det lär förhoppningsvis att vara roligt med de två och deras sjuka humor. Hjalmar har förresten fått räls, vilket är lite spännande, eftersom jag inte ens hade en aning om att han hade problem med sina tänder.. Dessutom fick jag reda på att Sigrid och Niklas och Lotta och Håkan också skulle komma, så ja. Det blir ändå trist. Bara massa okänt folk, vilket skiljer sig ifrån mina vanliga nyårsaftonar (stavfel, I guess !!).

Igår handlade jag lite. En vit bomullskofta för 150 :- från Lindex,  en blus för 98 :- från H&M och smycken från Åhléns. Ett stort rött hjärta som kostade 25 :- och ett par örhängen för 10 :-. :)

Om jag inte hinner att skriva något mer, så önskar jag att er nyårsafton blir bättre än min. Puss och kram, från Nea år 2008. ♥  ♥  ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0